بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۱۱۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
بروس لی اسطوره ای است که سینمای رزمی را از حرکت های دلقک وار رزمی کاران فیلم های هنگ کنگی به سمت سینمایی کشاند که مخاطبش قهرمان فیلم را باور داشت.

تدبیر24»بروس لی فراتر از یک بازیگر رزمی کار بود که در فیلم های موسوم به کاراته ای، با ورجه وورجه کردن و صدا درآوردن بخواهد توجه تماشاگر را جلب کند! او با وجود اینکه از سنیسن نوجوانی ورزش کانگ فو را آموخته بود اما ذات بازیگری اش او را به عنوان قهرمانی باورپذیر و متکی به توان بدنی و ویژگی های هنری در ذهن مخاطبان این گونه سینمایی شناساند.

بروس لی هرچند عمر کوتاهش به او اجازه نداد فیلم های بیشتری از سینمای رزمی را بسازد و در آنها بازی کند اما همین تعداد اندک نیز در تاریخ سینما از او جلوه ای اسطوره ای باقی گذاشت.

یکی از فیلم های محبوب این بازیگر فقید «اژدها وارد می شود» است که به همراه جان ساکسون و جیم کلی دو بازیگر مطرح دهه هفتاد آمریکایی ساخت. در این فیلم البته جمع زیادی از بدل کاران و ورزشکاران هنگ کنگی هم حضور داشتند که یکی از آنها که بعدها خود به ستاره فیلم های رزمی مبدل شد جکی چان است!

جکی چان که در فیلم «اژدها وارد می شود» به عنوان بدل کار یا اصطلاحا «کتک خور» حضور داشت خاطره ای جالب از آن فیلم و بروس لی دارد که خواندنی ست. چکی چان در فیلم «خشم اژدها» نیز به عنوان سیاهی لشکر بازی داشت.

جکی چان در فیلم های «خشم اژدها» (که در امریکا با نام «ارتباط چینی» روی پرده سینما رفت) و «اژدها وارد می‌شود» به عنوان سیاهی لشکر حضور داشته است.

این بازیگر و کارگردان هنگ‌کنگی پیش‌تر در این باره گفته بود: «وقتی که کارگردان فریاد زد «حرکت»، بروس لی چوب هایی را که در دستش داشت پرت کرد و به سمت من دوید! من به ضربه خوردن عادت داشتم و به عنوان بدل کار به کتک خوردن هر روز عادت داشتم. اما وقتی دیدم بروس لی به سمت من دوید، وانمود کردم که ضربه خوردم!»

برچسب ها: تدبیر24 ، جکی چان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها